My Blog List

Saturday 12 June 2010

Poveste pe valuri

In ritm haotic de poveste
Pe o corabie-n delir
Sorele arde in vele
Si sticleste a zefir.

Marea poarta pe-al ei spate
Un suflet sagetator
Cauta-n "gura de sarpe"
Un cuget chinuitor.

Macinat de zile grele
Un pirat incantator
Ratacea condus de stele
Cu un gand atragator.

Soarta i-a adus in cale
O femeie draga
Ce-a vazut-o intr-o vale
Plangand fara vlaga.

Frumoasa era de-a pururi
Parul negru de safir
Ochii ii erau doi muguri
Si o piele de casmir.

Inima-i era ranita
Timpul n-o salva nicicum.
Dragostea-i a fost starpita
De frumosul Darius.

Simturile i-au fost luate
De largul intunecat
Gandurile mari, uitate,
Si trupul infulecat.

Si asa plangea firava
Livia Hederifolia
Fata ei, placuta, suava
Reflecta magnolia.

Se opri in valea seaca
Piratul sagetator
O lua de brat pe fata
Si-i zise tremurator:

"Te-am vazut simi-ai placut
Cum n-am crezut vreodata.
Cu gandul tau, tu m-ai chemat
Si am venit tacut.

Intr-o noapte printre valuri,
Te-am visat plangand
Eu condus pe aste maluri,
Acum te vad oftand...

Copila draga, ce esti tu..
Nu trebuie sa suferi
Caci ochii tai au plans destul
Incearca sa zambesti!

Vino cu mine-n lung si-n lat
Caci simt ca te iubesc...
Sa navigam pe mari si-n larg
Nu stii cat imi doresc!"

Ea il privea si-l mangaia
Uimita il privea...
Si il iubea la fel de mult
Dar gandu-i se bloca.

"Oh, eu as vrea sa merg in larg
Sa uit primul fior
Confuza sunt, luata de val,
De el imi este dor...

Caci l-am iubit atat de mult
Dar soarta mi l-a luat
A lui am fost, si-acuma sunt..
Iar sufletu-mi e vast..."

Durerea ei, il incerca
Si o privea duios,
Dar totusi el nu renunta
Si-i spuse curios:

"Dar nu ai vrea sa pleci de-aici,
Sa lasi trecutu-n pace?
Oh, tu, numai de-ai sti
De tine cat imi place!

Caci soarta-i grea, dar poti s-o-nvingi
Cum altii au putut,
Incearca tot, sa te convingi
Caci timpul este scurt!"

Atat de dulce ii spunea
Ca totul va fi bine
Si Livia lung il privea
Si-i spuse de la sine:

"Vad in ochii tai caprui
O puritate rara.
Voi uita c-am fost a lui,
Pentru a doua oara...

El a murit, nu s-a intors.
De ce sa mai astept?
Eu nu m-am dus la zeul Mors.
Un nou drum vreau sa-ncep!"

Si a zambit destul de larg
Si-apoi l-a sarutat,
Iubire "scrisa" pe catarg
Pe mare s-a-nclestat.

Piratul sagetator
A luat-o suav in brate,
Si o privi increzator
 Si dusi au fost...departe..........

4 comments:

Joey said...

safirul e albastru :-?

Unknown said...

da..dar exista si negru..e foarte rar intalnit..undeva prin Asia;)

mister said...

trebuie sa mai lucrezi la forma poeziei in rest e ok.mai finiseaz-o.........ideea e buna.bafta

Unknown said...

Multumesc pentru sfat..da ai cautat ceva ca sa dai de aceasta poezie:))
Cand voi avea timp voi lucra la ea...
Am altele mai bune decat aceasta.